top of page
Lukas 12:28

28 Indien nu God het gras dat heden op het veld is, en morgen in den oven geworpen wordt, alzo bekleedt, hoeveel meer u, gij kleingelovigen!

29 En gijlieden, vraagt niet, wat gij eten, of wat gij drinken zult; en weest niet wankelmoedig.

30 Want al deze dingen zoeken de volken der wereld; maar uw Vader weet, dat gij deze dingen behoeft.

31 Maar zoekt het Koninkrijk Gods, en al deze dingen zullen u toegeworpen worden.

Onze Vader

 

Onze Vader, Die in de hemelen zijt! Uw Naam worde geheiligd.

Uw Koninkrijk kome. Uw wil geschiede, gelijk in den hemel alzo ook op de aarde.

Geef ons heden ons dagelijks brood.

En vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onzen schuldenaren.

En leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van den boze. Want Uw is het Koninkrijk, en de kracht, en de heerlijkheid, in der eeuwigheid, amen.

Vanuit de Kern van de Bijbel, onderzoeken wij de Bijbel.

 

De bijbel is een boek dat ergens naar verwijst en ergens over spreekt. Velen denken dat de Bijbel als kern het sterven, het lijden en de opstanding van Jezus heeft en verkondigen dat als het ware Evangelie. Jezus zelf echter verkondigd een Evangelie. Als Jezus de kern is van de bijbel, dan zijn de woorden van Jezus zelf de kern van het Evangelie. Jezus verkondigde Het EVANGELIE VAN HET KONINKRIJK GODS

 

Marc 1:14 En nadat Johannes overgeleverd was, kwam Jezus in Galilea, predikende het Evangelie van het Koninkrijk Gods.

 

Wat het lijden, sterven en de opstanding van Jezus betreft. Deze zijn zeker niet te onderschatten. Want hierdoor hebben wij de toegang tot dit Koninkrijk verkregen en mogen deel uit maken van dit koninkrijk van gerechtigheid.

Dit is niet alleen een toekomstbeeld voor na dit leven. Wij mogen nu al deel uit maken van dit geheel en de zegeningen ontvangen hiervan. Met deze site hoop ik een stukje van de sluier op te kunnen lichten, hoe je deel uit kunt maken hiervan. 

Bid daarom dat Gods koninkrijk mag komen

 

Waarom? Omdat woorden kracht hebben en wanneer wij allen dit bidden dan ZAL dit Koninkrijk komen. Nu reeds verborgen, maar dan voor iedereen zichtbaar. Want van God is het koninkrijk. Hij is heerser over alles. Wanneer wij Hem eren, loven en willen volgen, dan Zal Zijn koninkrijk komen. Niet wij kunnen dat doen door goede werken, maar wij zullen de Vader Bidden dat Hij het doet. Zo kan niemand roemen op zichzelf. Terwijl het Koninkrijk komt.

en ontvang al het andere erbij

Wat is het koninkrijk van God? Hoe ziet het eruit? Jezus zegt regelmatig: Het Koninkrijk van God is als ...

 

 

 

 

 

 

Lees de artikelen hierover

Welke wetten gelden er in het Koninkrijk. Wetten van Liefde! Leer ze kennen om deel uit te kunnen maken van dit koninkrijk.

 

 

 

 

 

Lees de artikelen hierover

Zoekt eerst het Koninkrijk van God

 

Iedereen die een beetje bekend is met de bijbel, die weet dat de kern van de Bijbel altijd Jezus is. Jezus die een lijdensweg gegaan is om ons vrij te kunnen maken. Minder bekend lijkt wel het evangelie dat Jezus zelf verkondigde.

Wanneer je de 4 evangelien leest, dan zie je dat Jezus het ergens over heeft. Hij predikt iets. Hij predikt het evangelie.

Dit Evangelie is het koninkrijk van God.

 

De eerste opdracht die Jezus zelf geeft aan de mensheid staat in Matheus 6:33 Zoekt eerst het koninkrijk van God.

Aan deze opdracht zit een belofte vast. ......... en ontvangt al het andere bovendien! In de context van het stuk dat daaromheen beschreven is, gaat het duidelijk om de dingen die nodig zijn voor je dagelijkse leven. Daarover hoeven we ons dus nooit zorgen te maken wanneer we bereid zijn eerst het koninkrijk te zoeken net zolang tot we die vinden.

 

En we kunnen het vinden, want er staat in dat zelfde stuk geschreven: Zoekt en Gij zult vinden. Klopt en er zal opengedaan worden. Math 7:7-8

 

Na een periode van serieus zoeken heb ik het koninkrijk gevonden. Vanaf dat moment heb ik gezegd dat ik alleen nog maar de boodschap van het koninkrijk verkondigen zou, zodat een ieder die het hoort er ook deel vanuit kan maken.

Deze site is daar een onderdeel van, waarbij deze site ook een zoektocht is naar de sleutels tot het koninkrijk, de wetten van het koninkrijk en de zegeningen ( rechten) in het koninkrijk. Laten we maar zeggen dat deze site een hulpmiddel is om in te burgeren in het koninkrijk der hemelen of met andere woorden in het koninkrijk van God.

Hoe kun je in het koninkrijk komen? Wat zijn de sleutels en hoe kom je eraan? Waar zijn ze eigenlijk gebleven? Waarom kunnen zoveel mensen de sleutels niet vinden of weten ze niet hoe ze deze moeten gebruiken.

 

 

Lees de artikelen hierover

Wanneer je een ingeburgerde burger bent, dan leer je dat er ook rechten zijn in het land waar je woont. De beloftes die God doet kun je soms vergelijken met de rechten. Wanneer je geen recht wordt aangedaan, dan mag je daarmee naar de rechter: dat is God zelf.

 

Lees de artikelen hierover

In openbaring worden we opgeroepen om Babylon te verlaten. Wat is Babylon en wat is het dat we achter ons moeten laten? Babylon is het gehele wereldse stelsel, het systeem van satan. Hoe verlaat je die dan als het zo allesomvattend is?

 

Lees de artikelen hierover

Je moet zelf weggaan uit Babylon, maar er wordt in de bijbel ook nog veel gesproken over Egypte. Het is God die jou uit Egypte wil leiden. Volg Jezus, leer de waarheid en de waarheid maakt je vrij. Zo kom je uit de slavernij

 

 

 

Lees de artikelen hierover

Wij hebben niet te strijden tegen vlees en bloed. Waartegen strijden wij dan en hoe strijden wij? Of is er een leger dat voor ons strijd?

 

 

 

 

 

Lees de artikelen hierover

Er is eigenlijk best veel verwarring over wat het evangelie nu precies is. Dat hoeft niet, want Jezus zelf verkondigd ons het evangelie en Paulus laat weten dat er geen ander evangelie is. Luister dan naar wat Jezus zegt en ontdek echt een prachtige boodschap die nu al in werking is.

 

Lees de artikelen hierover

De bijbel waarschuwt tegen dwalingen, dwaalleraren en mensen die spreken tot eigen eer. Wat moeten wij hiermee en hoe ga ik er mee om?

 

 

 

 

 

 

Lees de artikelen hierover

Neem in het beloofde land

bottom of page